Prima pagină > 1 > Proba III

Proba III

Sperante false si tradari previzibile

In clipa in care intru, intoarce capul. Are ochii mari si e livida la fata.
– Vai, Jacob …ii tremura vocea. Mai are un pic si-i dau lacrimile.
– Ce-i? Ce s-a intamplat? zic, strabatand salonul.
Isi duce o mana la gura si se intoarce la fereastra.
August se chinuie s-o aduca pe Rosie spre primul vagon. E un calvar si toata lumea s-a oprit sa se uite.
August o loveste din spate, iar Rosie face cativa pasi in fata. Cand August o ajunge din urma, o loveste iar, de data asta indeajuns de tare ca sa o faca sa-si ridice trompa, sa raga si sa plece suparata in alta directie. August slobozeste o serie nesfarsita de injuraturi si fuge dupa ea, leganandu-si batul si impungandu-i umarul cu tepusa. Rosie scanceste si de data asta nu se clinteste nici un centimetru. Chiar si de la departare, o vedem cum tremura.
Marlena isi inabusa un suspin. Ii intind mana, instinctiv. Cand i-o prind pe a ei, ma strange atat de tare de degete, ca-mi vine sa urlu.
Dupa alte cateva lovituri, Rosie zareste vagonul legat in fata trenului. Isi ridica trompa si scoate un muget lung, dupa care o ia la sanatoasa, facand pamantul sa se cutremure. August dispare intr-un nor de praf, iar spectatorii panicati se feresc cum pot din calea ei. Rosie se urca in tren vizibil usurata.
Praful se risipeste si August reapare, strigand si fluturand din maini. Diamond Joe si Otis se urca fara graba in vagon, ca si cum fac asta de cand sunt, si se pregatesc sa inchida usa.

Condamnati in aglomeratia trenului, nestiind ce sa facem mai departe, ne ghidam dupa indicatiile dulci ale Marlenei. Dupa jumate de minut in suspendare am gasit compartimentul. Cu respiratia grabita si o cascada de transpiratie invadandu-mi fruntea si tamplele o astept pe Rosie sa se mute langa mine. Ochii mi-se invart dezordonat in jurul cabinei de vagon, August se uita pe geam ca la cinematograf, de mult asteapta sa ruleze filmul peisajelor elvetiene. Pana atunci isi indreapta atentia catre ochii albastri ai Marlenei, se joaca cu musama mobila de sub fereastra vagonului, vizibil intimidat de sexualitatea iubitei mele, nu ma simt gelos dar o urma de vanitate se strecoara in privirile Marlenei. Am inceput sa o urasc. Plictisit de absenta lui Rosie, decid sa imi limpezesc mintea pe fereastra. In stanga o indicatie ce ma avertizeaza sa nu fumez. Pusa degeaba pana la urma. Sub ea o inimioara strabatuta de o sageata stramba, in interiorul ei sunt inscriptionate cuvintele „Ana si Marian=Love”. Asemenea dovezi de dragoste ma scarbesc, sorb tacticos din tigara si imi dau la o parte parul din ochi, vantul mi-l pune la loc orbindu-mi privelistea.
In timp ce fumez, in spatele meu zgomotele incep sa se rareasca, Rosie, Diamond Joe si Otis nu mai apar, probabil ca au uitat sa urce in tren. Zgomotul sinelor nu perturba somnul calatorilor, doar cativa asezati in pozitii inconfortabile se sperie de rigiditatea scaunelor maronii.
Lipsa lui Rosie inabusa entuziasmul pentru calatorie, inaltimile ametitoare nu imi provoaca migrene, frumusetea argintie a muntilor ma lasa rece, exact ca zapada de pe varful lor. Probabil ca acum Marlena il saruta pe August. Banuielile mele se adeveresc in reflectia imbratisarii lor pe cotorul lucios si negru al geamului. Ramas singur prin pustiul stancilor inexpresive, ma obisnuiesc cu frumusetea Elvetiei, nu bag in seama tradarea Marlenei si  izgonesc din asteptare absenta cruda a lui Rosie.

Categorii:1
  1. claudoblog
    August 3, 2009 la 12:06 pm

    as vrea sa-mi poti explica despre ce e vorba :-s

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

